Tuesday 12 April 2011

SaNtAU

Masyarakat kita biasanya melakukan perkara ini kerana perasaan dendam yg terbuku di hati walaupun masing-masing tahu perkara ini dilarang oleh Allah....asalkn hati mereka puas dpt menyusahkn dan melihat org yg mereka benci menanggung penderitaan,mereka sanggup membuat perkara yg dilarang oleh Allah.... Apa maksud santau? Santau ialah jenis ilmu hitam yang digunakan untuk meracun mangsa.....Orang yg disantau biasanya tdk tahu yg dia disantau sehinggalah dia trsalah mkn  buah nenas atau limau nipis…hal ini kerana org yg disantau amat sensitif dgn dua buah ini…trdpt dua jenis santau iaitu santau yg tdk melibatkn jin dan syaitan ataupun santau fizikal dan santau yg melibatkn jin dan syaitan atau juga dikenali sebagai santau angin….santau fizikal agak senang utk diubati manakala santau angin agak sukar utk diubati krn ia melibatkn jin…. 

Antara bahan-bahan utk membuat santau adalah seperti bahan yg berbisa,bahan yg tajam,bahan miang dan bahan yg blh membuat seseorg itu tdk dpt tidur dan menjadikan seseorg itu bodoh…..


Antara tanda-tanda terkena santau adalah:  

1)batuk yg berlarutan,kadang-kadang batuk brdarah dan brnanah serta keluar debu-debu kecil seperti serbuk kaca.
2)sakit tulang belakang terutamanya pd waktu Maghrib dan malam Jumaat. Kadang-kadang sakit menjadi-jadi semasa hendak msk waktu solat Jumaat.
3)Seluruh anggota badan berasa lenguh.
4)Bagi wanita,istihadah yg brpnjgan sehingga satu hingga tiga bulan atau lebih.
5)Pada waktu Maghrib,terasa sakit dan sesak nafas.
6)Bermimpi jatuh dr tmpt yg tinggi.
7)Bermimpi binatang yg menakutkn sprt ular.
8)Bermimpi bermain dgn benda tajam.
9)Kuku mnjadi hitam dan nafas mnjd busuk.
10)Brmimpi bahan-bahan yg miang.
11)Brmimpi kanak-kanak kecil sprt mimpi menyusu kanak-kanak tersebut.
12)Brmimpi mkn mknan yg kotor sprt bangkai.
13)Brmimpi paderi Kristian,sami Buddha atau brmimpi prg ke tmpt-tmpt ibadat agama bkn Islam.
 
 
1.
Antara kesan-kesan santau adalh:

1)blh membawa maut dgn izin Allah.
2)hilang daya ingatan.
3)sikap seseorg itu akn brubah cntohnya seseorg itu merupakn seorg yg penyabar tetapi brubah mnjd seseorg yg panas baran.
4)bdn mnjd licin krn seluruh bulu di bdn tlh gugur.
5)trjadinya ‘saratan’ atau kanser atau ketumbuhan.
6)jika pesakit mengandung mgkn akan mengalami keguguran.
7)bdn mnjd bongkok krn batuk yg brpnjangan.
8)kelopak mata mnjd kehitaman akibat drpd tidur yg selalu terganggu.
9)kulit akn mnjd merekah dan keluar air bias dan nanah.

Info diperoleh drpd buku “Perubatan Islam Menangkis Kejahatan Makhluk Halus”…..Jika mahu tahu lbh bnyk belilah buku ini…..

“Dan sesungguhnya ada beberapa orang laki-laki dari kalangan manusia yang meminta perlindungan kepada beberapa laki-laki dari jin,tetapi mereka (jin) menjadikan mereka (manusia) bertambah sesat.”
(surah al-jin ayat 6)

Jgnlah kita meminta pertolongan kpd jin dan syaitan krn jls skali perkara ini dilarang oleh Allah…. Syaitan tdk akn brhenti mncuba utk menyesatkn kita sehinggalah hari kiamat….. Firman Allah dalam surah al-A’raf ayat ke-14 hingga 16,(iblis) menjawab,”berilah aku penangguhan waktu sampai hari mereka dibangkitkan.” (Allah) berfirman,” Benar,kamu termasuk yang diberi penangguhan waktu.” (iblis) menjawab,”kerana Engkau telah menghukum aku tersesat,pasti aku akan selalu menghalangi mereka dari jalan-MU yang lurus.”…… Ingtlah wahai manusia sekalian,kita adalah sebaik-baik kejadian yg diciptakn Allah…. Firman Allah dlm surah al-Isra’ ayat ke-70 ”Dan sungguh, Kami telah memuliakan anak cucu Adam,dan Kami angkut mereka di darat dan di laut,dan Kami beri mereka rezeki dari yang baik-baik dan Kami lebihkan mereka di atas banyak makhluk yang Kami ciptakan dengan kelebihan yang sempurna.”…..  Pintalah dan yakinlah dgn prtolongan drpd Allah……..



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...